Як дорожні огородження можуть урятувати від катастрофи
Нещодавно в Південній Кореї розробили новий бар'єр роликового типу. Це дорожнє огородження, що розсіює енергію удару і є новим видом систем дорожньої безпеки.

Конструкція являє собою бар'єрне огородження з міцних елементів, що обертаються та вигинаються під тиском автомобілю, що на них натрапив. Роликові відбійники змінюють траєкторію руху автомобілю таким чином, що він вирівнюється та плавно повертається на дорогу.

Інженери з багатьох країн протягом кількох останніх років намагаються створити універсальну систему, що убезпечить автомобілістів, та найбільш перспективний варіант на сьогодні запропонували фахівці компаній ETI CO LTD. (Південна Корея) та KSI Global (Австралія).

Нова система є дуже простою з точку зору технічної експлуатації: всі модулі від'ємні, а локальний ремонт здійснюється швидко та з найменшими витратами.

Замість міцної металевої балки, у даному випадку конструкція використовує безліч роликів, які розсіюють енергію удару. Огородження сконструйовано зі сталевих труб завдовжки 96 см, між якими закріплені пластикові ролики. Коли автомобіль потрапляє в "роликову огорожу", навіть під прямим кутом, ці самі ролики перенаправляють силу удару автомобіля, перетворюючи ту енергію, яка могла бути фатальною та призвести до катастрофи, в набагато слабший удар. А для покращення видимості ролики навіть вкриті світловідбиваючіою фарбою.

Ролики, змонтовані в бар'єр, зменшують енергію удару, перетворюючи зіткнення в ковзний удар, зменшуючи сили, що діють на автомобіль, і знижуючи тим самим ймовірність отримання пасажирами травм. А при дотичному зіткненні, автомобіль отримає мінімальні пошкодження, "прослизнувши" по пластиковим роликам.

Цей кейс можна використовувати, щоб пояснити школярам закони фізики. Однак, запропонована система дорожньої безпеки також зазнала критики. Адже невирішеним лишилося питання, що станеться з некерованим автомобілем, який відштовхнеться від огорожі? Чи не стане такий автомобіль більшою небезпекою для потоку автомобілів? Проблема інженерів проектувальників якраз і полягає в тому, аби передбачити дорожні зіткнення за найбільшою кількістю сценаріїв. Тільки в цьому випадку можна говорити про гарантії безпеки.

Проте, за кваліфікацією безпеки, система роликових бар'єрів (Road Roller System) попередньо пройшла пройшла ряд випробувань на зіткнення (категорії H1, H1, SB4, SB5), сертифікована по EN 1317 CE, схвалена Департаментом безпеки дорожнього руху Південної Кореї та може застосовуватися як обмежувальна чи розділювальна конструкція для дороги. Австралійці також заявляють, що їх версія відповідає американським нормам до бар'єрних систем безпеки й готова до "найсуворіших випробуваннь у світі".

Перші бар'єрні огорожі нового типу вже почали встановлювати на дорогах загального користування. Малайзія вже закупила першу партію роликового огородження. Передбачається встановлення таких пристроїв захисту у найбільш небезпечних місцях: між двома напрямками дороги або як огородження від обривів, річок, озер.