Паркувальна стратегія Києва

У 2009 році Інститут «Київдормістпроект» виступив субпідрядником у виконанні розробки Паркувальної стратегії Києва.

За підтримки консультанта проекту – фінської компанії Traficon Ltd. – ми поєднали київські реалії з перевіреним європейським досвідом.

Дано:
Дорожній рух і жителі Києва терплять значні незручності від зростаючого обсягу машин на вулицях, особливо, в центральних
районах столиці. Так, у 2003 р. на кожних 1000 жителів було зареєстровано менше 120 машин, в 2008 р.– близько 300.

Загальна кількість автомобілів в 2008 р.: 930 000. Додайте ще близько 100 000 машин, зареєстрованих в інших регіонах.

Свій негативний внесок в ситуацію додає інтенсивне зведення бізнес-центрів, торгових і розважальних споруд і багатоповерхових будинків у центрі Києва. У вже наявних паркінгах ціни на парковку невиправдано високі.

Не менші проблеми з паркуванням мають мешканці житлових масивів столиці.

Тому ми розглядаємо розробку стратегії паркування як один з найбільш важливих факторів, що сприятиме поліпшенню використання земель, будівництва, транспорту, фінансового та навколишнього середовища.

Наші стратегічні цілі:
  • зменшення транспортних заторів у центрі міста та на головних вулицях, що ведуть до нього;
  • покращення екологічної ситуації у місті через зменшення шуму та забруднення повітря;
  • забезпечення прав пішоходів на тротуарах та інших пішохідних територіях;
  • надання відповідних/необхідних/задовільних умов паркування для мешканців;
  • забезпечення достатньої кількості місць для короткострокового паркування у центрі міста та поблизу торгових і розважальних центрів;
  • жорсткий контроль за виконанням правил паркування;
  • фінансові надходження від паркування до бюджету міста.
На нашу думку, паркувальна стратегія має включати в себе такі положення:
1
гармонізація правил дорожнього руху у відповідності до міжнародних стандартів;
2
введення норм і правил паркування у відповідності з міжнародною практикою;
3
відповідний контроль та засоби примусу для дотримання правил дорожнього руху та правил паркування;
4
визначення пріоритету пішоходів на тротуарах та вуличних перехрестях, заборона паркування на тротуарах та пішохідних зонах;
5
визначення та дотримання норм на паркування у нових будинках;
6
будівництво перехоплювальних автостоянок і пов'язаних з ними супутніх сервісів в приміських житлових районах;
7
будівництво багатоповерхових автостоянок у центрі міста, поблизу торгових та ділових районів;
8
впровадження системи динамічного інформування про розташування автостоянок та наявність місць на них;
9
зонування паркування для мешканців житлових районів;
10
реорганізація стоянок на вулицях для підтримки короткострокового паркування для клієнтів магазинів, підприємств і установ;
11
надання пріоритету транспорту людей похилого віку і інвалідів, а також транспорту, що здійснює доставку товарів
12
покращення роботи громадського транспорту та рівня послуг, який він надає.