Як працює перша в Україні система уповільнення трафіку
19 липня на в'їзді в містечко Лохвиця на Полтавщині, було презентовано першу в Україні системи Traffic calming measure (уповільнення трафіку дорожнього руху).

Цей проект став першим кроком в реалізації Програми підвищення безпеки 4E (Engineering / Проектування, Enforcement / Нагляд, Emergency / Порятунок, Education / Освіта).

Чому саме Лохвиця? Цього літа було замінено покриття регіональної дороги Р-60, на ділянці, який проходить через райцентр. Дорога Р-60 Кролевець-Конотоп-Ромни-Пирятин з'єднує Сумську і Полтавську області з міжнародною трасою М-03 Київ-Харків, тут висока інтенсивність руху, близько 6 тис. Транзитних і 3 тис. Місцевих авто на добу. Після заміни дорожнього покриття у водіїв підвищився спокуса збільшити швидкість. Острівець на в'їзді змушує пригальмувати і скинути швидкість до 60 км/год.

Бюджет споруди острівця — трохи більше 500 тис. грн. Для порівняння: кілометр місцевої дороги шириною в 7 м коштує близько 7 млн грн.
Ділянка дороги на виїзд з Лохвиці пряма. Тобто, водій не скидає швидкість, залишаючи населений пункт. Але на в'їзді транспорт оминає острівець, за рахунок чого зменшується швидкість.

Острівець видно здалеку, за сотні метрів. У його центрі — постійно миготлива стрілка. Електрикою її забезпечує сонячна батарея, її ресурсу вистачає і на освітлення острівця в темний час доби. Причому освітлення вмикається автоматично, з настанням темряви.

Розмітка на дорозі, а також пішохідні зебри в самій Лохвиці, виконані особливою фарбою з вкрапленнями скляних кульок, так званих світловідбивних елементів "котяче око". Завдяки цьому вночі в світлі фар вони "світяться".

У цілому, в рамках трирічної програми підвищення безпеки на дорогах 4Е, по всій Україні заплановано побудувати 500 кільцевих розв'язок на в'їзді в населені пункти, 1000 наземних червоно-білих переходів і "якомога більше острівців". Славомір Новак планує включати інженерні рішення зі зменшення водіями швидкості — кільця, острівці, розв'язки — в усі проекти ремонтних робіт.

Для реалізації програми також необхідними є оновлення технічних стандартів проектування і будівництва доріг та автоматизація контролю швидкості транспортних засобів.