kdmp@kdmp.com.ua


Київ, бул. Лесі Українки 26, оф.425

+38(044) 222-61-38,
Берегоукріплення та дощова каналізація на правому березі Дніпра м. Києва

        У 2005 р. колектив розробників на чолі з головним інженером проекту І.М.Байбаковим представив проект укріплення правого берега по укосу острова Рибальського до затоки Волковата, яка збігається з транспортною розв’язкою біля Московського мосту.
          Мета проекту - захист дорожнього насипу від розмиву волнами та течією води.


         Як відомо, основним джерелом живлення Дніпра є талі води та, відповідно до цього, режим рівней води характеризується добре вираженим весняним паводком. Найвищі рівні спостерігаються наприкінці квітня–початку травня. Середня тривалість підйому складає 120 – 130 днів.
       Для захисту дорожнього настилу від розмиву хвилями та течією, та з метою рекреації запропоновано облаштування берегоукріплення у вигляді набережної.
        У русловій частині відсипається упорна призма з каменю. Попередньо по дну облаштовується «постіль» з щебню осадкових порід Д=80-120 мм шаром 0,5 м. Потім виконується відсипання тіла призми з гранитного каменю Дсер=210мм. Найбільш крупний камінь розміщується біля зовнішнього відткосу, а найдрібніший – у середній частині призми. Висота, з якої скидається камінь - 6–8м. Підводна частина упорної призми самоущільнюється за рахунок коливання рівня води в річці та маси насипу вище горизонту води. Час самоущільнення 0,5–1 рік. Укоси призми виконуються з уклоном 1:1,5. Зі сторони дорожнього насипу по укосу призми насипається шар фільтру з гранитного щебеню Д=2-40 мм товщиною 0,5м. Роботи виконуються плавзасобами, розрівняння укосів виконується за допомогою водолазів.
        Вище берми влаштовується вертикальна набережна. Вона передбачена як підпірна стіна, виконана зі збірних залізобетоних блоків кутового типу. Основою підпорної стінки слугує упорна призма з каменого матеріалу. По верху стінки укладається гранітний парапет. 
        Для захисту проектної дороги від затоплення передбачено підйом існуючих відміток поверхні методом підсипання ґрунту. 
       Для відведення стока поверхневих вод з проїзжої частини проектної вулиці та з прилеглої території передбачено влаштування закритої мережі дощової каналізації. Поверхневий сток приймається дощеприймальними колодязями, встановленими в лотках вулиці, та подається в вуличний колектор. До колектору також направляються існуючі випуски дощової каналізації з прилеглої території. Дощові та талі води по трубопроводах подаються на очистні споруди і, після очищення води, по трубопроводах відводяться в р. Дніпро.
         Передбачено влаштування 4 систем дощової каналізації.