kdmp@kdmp.com.ua


Київ, бул. Лесі Українки 26, оф.425

+38(044) 222-61-38,
Реконструкція транспортної розв’язки біля моста Патона на правому березі

 У 2011 р. Інститут «Київдормістпроект» розпочав проектування нової транспортної розв’язки перед мостом Патона на правому березі Дніпра.


Існуюча тут сьогодні розв’язка добре відома мешканцям та гостям Києва, тому що, як передмостова транспортна розв’язка, вона являє собою важливий містобудівний та транспортний комплекс міста.
Транспортна розв’язка створена на перетині двох найважливіших діаметральних магістральних напрямків: просп. 40-річчя Жовтня - бульв. Дружби Народів – міст ім. Є. О. Патона - просп. Возз’єднання та Столичне шосе – Наддніпрянське шосе – Набережне шосе – Набережно-Хрещатицька вулиця.


Складність транспортної проблеми цієї транспортної розв’язки полягає в тому, що найближчі мостові переходи через р. Дніпро (міст Метро та Дарницький міст) не мають магістрального подовження (закінчуються на Набережному та Наддніпрянському шосе). Також важливо, що вона розташована на перетині зовнішніх автодорожніх підходів до міста, що обумовлює велике транспортне навантаження на вузол. При цьому, відносно великий транспортний потік здійснює ліво - та правоповоротні маневри.
Ситуацію ускладнює те, що існуюча транспортна розв’язка у вигляді листа «конюшини» на перетині Наддніпрянського-Набережного шосе та бульв. Дружби Народів не має достатніх геометричних параметрів (довжина ліній переплетіння потоків, радіуси лівоповоротних «вух», тощо) для пропуску значних лівоповоротних потоків. Складається ситуація, коли лівоповоротні потоки, не маючи можливості для злиття з потужними основними потоками по прямих напрямках, накопичуються на «вухах» та поступового виходять «хвостом» на основну магістраль. Це призводить до значних поміх для руху основного потоку. Таким чином, на цій транспортній розв’язці спостерігаються багатогодинні затори.


Необхідність проведення реконструкції транспортної розв’язки на перетині Наддніпрянського шосе та бульв. Дружби Народів стала нагальною.


З метою розвантаження цього вузла вже сьогодні реалізована низка заходів по поліпшенню вуличної-дорожньої мережі цього району – реконструйована правобережна транспортна розв’язка моста Метро у станції метрополітену «Дніпро», побудована правобережна транспортна розв’язка у Дарницького моста. В теперішній час будується транспортна розв’язка в різних рівнях на примиканні Дніпровського узвозу до Набережного шосе.
Наші фахівці брали до уваги те, що Генеральним планом Києва передбачена реконструкція моста ім. Патона з його розширенням до 8 смуг руху, будівництво автодорожнього тунелю від Наддніпрянського шосе до вул. Кіквідзе як магістральне подовження Дарницького мосту.


Найважливішим завданням реконструкції цієї транспортної розв’язки стало вирішення проблеми злиття і переплетіння прямих потоків по бульв. Дружби Народів – просп. Возз’єднання та Наддніпрянське шосе – Набережне шосе з лівоповоротними потоками.
Основна ідея проекту – будівництво розподільчого кільця радіусом 80.0 м, який проляже по двох шляхопроводах над Наддніпрянським і Набережним шосе, та двох шляхопроводів тунельного типу. Існуюча транспортна розв’язка у вигляді листа «конюшини» ліквідується. Це дає можливість розділити транспортні потоки прямих напрямків від потоків, які здійснюють лівоповоротні маневри. При цьому, на вузлі немає зон переплетіння основних прямих потоків з потоками, які здійснюють маневри, а лише злиття потоків на виїзді з нього. З метою досягнення максимальної пропускної спроможності вузла, потоки, які здійснюють лівоповоротні та правоповоротні маневри, теж розділені.
Вулиця Мічуріна підключається до правоповоротного з’їзду з бульв. Дружби Народів до Наддніпрянського шосе правими поворотами.


Проектом передбачені такі геометричні параметри вулично-дорожньої мережі: основні напрямки руху на підходах (бульв. Дружби Народів, Наддніпрянське шосе, Набережне шосе) – 6 смуг руху, на Старонаводницькому шляхопроводі - 8 смуг руху, на розподільчому кільці – 3 смуги руху, з’їзди та заїзди – по 1 смузі руху. Ширина смуги руху – 3.75 м. На мосту ім. Патона зберігається 7 смуг з організацією реверсивного руху транспорту.


Проектом передбачена реконструкція існуючих підземних пішохідних переходів через бульв. Дружби Народів, Набережне шосе та Наддніпрянське шосе, збереження існуючої тролейбусної лінії по бульв. Дружби Народів та мосту ім. Патона без додаткових маневрових ліній на самому транспортному вузлі.
Вертикальне планування території виконано в ув’язці з природним рельєфом місцевості. В місцях перепаду висот передбачено будівництво підпірних стін.
Конструкція нового дорожнього одягу на підставі розрахунків передбачена підсиленою з тришаровим покриттям на основі з піщано-щебеневих сумішей.


  Схема организації дорожнього руху на мосту Патона 

макет розв'язки
хід будівництва
листопад 2012
листопад 2012
листопад 2012
листопад 2012