kdmp@kdmp.com.ua


Київ, бул. Лесі Українки 26, оф.425

+38(044) 222-61-38,
Новости   >   Амурський міст у Дніпропетровську

 «Є в Дніпропетровську одна споруда, яка споріднює його з Парижем. Під час Всесвітньої виставки в Парижі у 1900 році, серед всього іншого, вибирали знакові винаходи, споруди та події XIX століття, яке уходило в той рік. Так ось, Гран-прі в номінації, як сказали би сьогодні, «Геніальнійші інженерні споруди ХIX століття» були присуджені двом спорудам: Ейфелевій вежі Парижу, про що знають всі у світі, та — Амурському мосту Єкатеринослава, про що навіть рідко хто з дніпропетровців зараз знає» (Володимир Десятерик).

 dp.ric.ua/index.php

18 травня 1884 року в Єкатеринославі було відкрито Амурський, або, як його називають сучасники, Старий міст.
Свої враження про небачене тоді диво залишив нам московський купець П. Милушин, який приїхав з кумом до нас на ярмарок у червні 1885 р.:
 "А на станции Нижне-Днепровск, ошарашамши по две рюмочки и закусивши оные раками местного производства, стали мы на заднюю площадку, чтобы, значит, со страхом и трепетом днепровский мост переехать. Ну и мост: от удивленья и страха многие даже икать начали! И как это трезвый человек такое выдумать мог?"  gorod.dp.ua/history/article_ru.php

 

Для довідки: Найстаріший міст міста. Побудований за проектом академіка М. Белелюбського, міст являє собою двохярусну споруду довжиною більше півтора км при загальній вазі 9525 тон. 18 травня 1884 р.,у день відкриття, міст був найдовшим у Європі. Створений без жодного зварного шова. Двічі був зруйнований та двічі відбудовувався.
З проведенням залізниці місто з другорядного провінційного містечка перетворилося у великий торговельний та промисловий центр з численними фабриками, заводами та млинами з майже мільйонними оборотами. «Нова Америка» – так називали місто, притягувала до себе людей з усіх губерній Росії, Кавказу, Сибиру та багатьох іноземних країн . За 15 років з 1885 р. по 1900 р. населення Єкатеринослава збільшилось з 47 до 180 тисяч! wikimapia.org/124343/ru/Амурский-мост

Мало хто з городян знає, але у свій час його конструкція була справжнім проривом інженерної думки. «Цей міст в Європі вважався одним з технічних див світу. Імператор Російської імперії Олександр III навіть спеціально заїхав до Єкатеринославу, щоби на нього подивитися. А проект цього моста отримав премію у Парижі на Всесвітній виставці. З нього фактично розпочалася галузь містобудування у Росії. Міст побудували у 1884 році та майже сто років точно такі ж типові мости будували на усіх річках. Причиною цього є те, що проект моста був достатньо дешевий та легкий у реалізації», — розповіла нам Алла Москалець. 

www.segodnya.ua/news/14285744.html

Вже тоді міст був двохярусним: на нижньому ярусі розташувалась одноколійна залізниця, на верхньому - дорога для пішеходів та повозок (а пізніше - автомобілів).

 

 

Через півстоліття міст кілька разів відбудовувався та реконструювався: перший раз у 1920 р. після громадянської війни; у 1935 р. через міст пустили трамвай, а після Великої Вітчизняної війни міст довелось відбудовувати практично з нуля. Врешті решт від старого моста залишились лише опори та зовнішня схожість конструкції: віддалено подібні ферми та другий ярус. Крім того, у відбудованого моста з’явився розводний прогін. У новому образі міст відкрився у 1955 р. Поки йшла відбудова, річку долали через тимчасовий міст на дерев’яних опорах (їх рештки можна знайти біля лівого берега).
В наступні роки у результаті постійно зростаючого залізничного трафіку, виникла необхідність розширення моста для пропуску потягів одночасно в двох напрямках. Поруч зі старим мостом був споруджений подібний за конструкцією одноярусний міст, відкритий у 1977 р. tov-tob.livejournal.com/26738.html
 

 

 

Додаткові конструкції необхідні для розведення моста. Тут, певна річ, немає тих класичних прогонів, що розкриваються, які ми звикли бачити на листівках з розведеними пітерськими мостами; на обох мостах розводний прогін підіймається вертикально вгору:

 

 

Розводний прогін одноярусного моста, підвішений між "баштами", підіймається вертикально вгору приблизно на половину своєї висоти. При цьому підвіска контактної мережі винесена за межі ферми та під час розведення моста контактна мережа залишається у нерухомому стані. Зверху на баштах знаходиться машинне відділення, за сходами усередині конструкцій башти видно масивну противагу. Між мостами також є кабіна машиніста під’йому, з якої ведеться керування розведенням обох мостів. Вертикальні колоди надбудови не пусті всередині - в них знизу заходять колоди нижнього яруса, які підвішені на тросах, що йдуть до противаги. При розведенні все це пересувається вгору всередині надбудови та нижній ярус входить у верхній. Верхній же ярус ніколи не розводиться та стоїть собі спокійно на одному місці. tov-tob.livejournal.com/26738.html