kdmp@kdmp.com.ua


Київ, бул. Лесі Українки 26, оф.425

+38(044) 222-61-38,
Новости   >   Мальовничий міст, Москва

ru.wikipedia.org/wiki/Живописный_мост

 

Мальовничий міст (Міст у Срібному бору) — вантовий міст через Москву-ріку, розташований на північному заході Москви. Є частиною Краснопресненського проспекту, який будується. Відкритий 27 грудня 2007 року.


Особливістю моста є його конструкція — пілон виконано у вигляді аркової конструкції з віяльним розташуванням вант, перекинутої з одного берега ріки на інший, при цьому міст пересікає ріку під гострим кутом. По обидва боки моста, за виключенням вантового прогону, встановлені шумозахисні екрани.
Довжина мостового переходу-1460м, схема 15×25+2×105+409,5+2×105+84+82+42 м, ширина — 37 м, довжина основного прогону 409,5 м, прогін арки 182 м, висота арки — 105 м, кількість вантів — 72. Від проїзжої частини до поверхні води — 30 м. Габаритні розміри оглядового майданчику: довжина — 33 м, ширина — 24 м, висота — 13 м.


Всі фундаменти виконані на бурових палях, в основному - поперечником 1,5 м. Довжина паль від 20 до 40 м, спирання на міцні вапняки. На всіх палях виконана цементація вапняків в цілях заповнення ймовірних пустот, характерних для даного району Москви. Кожний з фундаментів пілона спирається на 60 паль довжиною по 40 м, 12 з яких нахилені для кращого сприйняття розпіру арки. Палі об’єднуються монолітними ростверками, на яких зведені монолітні підпори.
Окреме зацікавлення викликає концепція підвісу та опирання прогінної будови. Віяльна, самоврівноважуюча система вантів дозволила не закріпляти жорстко прогінну будову в проздовжному напрямку, як це робиться в класичних вантових мостах — вона має можливість розкачуватися як гойдалки. Але для висключення неконтрольованих коливань у Німеччині були розроблені та виготовлені два гигантських масляних амортизатори, які встановлені на опорі № 1. На прогоні 830 м встановлено всього два деформаційних шова, з рекордним для Росії робочим діапазоном — 1300 мм.
Несучі конструкції — пілон та ванти — пофарбовані у насичений червоний кольор. У вузлах вантів встановлені амортизатори для гасіння вітрових вібрацій.


У верхній частині арки побудований оглядовий майданчик — ресторан елліпсоїдної форми (відкриття ресторану та майданчика планувалось на кінець 2009 р.). Спочатку проектом Мальовничого моста була передбачена лише можливість підвішування оглядового майдачика, детальний проект почав розроблятися за розпорядженям керівництва міста вже після початку будівництва. У зв’язку зі стислими строками введення ділянки Краснопресненського проспекту від МКАД до проспекту Маршала Жукова наприкінці 2007 р., було прийняте рішення по монтажу: каркас елліпсоїда збирається на проїзжій частині, потім підіймається в проектне положення на канатах спеціальними домкратами. Унікальна операція під’йому була виконана силами російських мостобудівників під керівництвом іноземних фахівців фірми VSL. Подальші роботи виконувались вже після пуска руху. Комплекс складається з трьох споруд: елліпсоїда на арке, містка-галереї на правобережній опорі арки, евакуаційного містка з виходом на територію Срібного бора. Елліпсоїд засклений, з електрообігрівом для видалення снігу та ожеледі. Для потрапляння з містка галереї на оглядовий майданчик передбачені два спеціальних підйомника. Ще два підйомника передбачені з боку лівого берега для евакуації у випадку НС.
У 2011 р. прийнято рішення відмовитися від влаштування ресторану та оглядового майданчика та розмістити тут відділ ЗАГС м. Москви.


Новизна інженерних та архітектурних рішень проекту, розробленого інженерами ТОВ «НПО «Мостовик», визнана на російському та міжнародному рівнях. За інформацією сайту «Мостовик», проект відзначений дипломом та срібною медаллю виставки інженерних ідей у Брюсселі. У 2009 р. за розробку та реалізацію проекта «Мальовничого» моста авторський колектив проектантів «Мостовика» відзначені премією м. Москви у номінації «Архітектура» ( http://www.mostovik.ru/projects/index.php). 

фотоru.wikipedia.org/wiki/Живописный_мост