kdmp@kdmp.com.ua


Київ, бул. Лесі Українки 26, оф.425

+38(044) 222-61-38,
Проектування ліній наземного електротранспорту

  

 

     Наземний електротранспорт в сучасних ритмах життя такого мегаполісу як Києв – важлива складова, хоч він присутній на вулицях столиці вже більше 100 років.
    Нагадаємо, що трамвайне господарство Києва було відкрито 1 червня (старий стиль) 1892 року, став першим в Російській імперії. В дореволюційний та довоєний часи трамвайна мережа розвивалася бурхливими темпами, на трамваї можна було доїхати навіть в Бровари; трамвай забезпечував більшість пасажирських перевезень, достатньо розвинутим був також вантажний рух.        Не дивлячись на появу в 1930-х роках троллейбусу та автобусу, трамвай залишався на першому місці по розвитку мережі пассажиропотоку. Під час війни трамвайна мережа була дуже сильно пошкодждена, після війни відбудована не повністю. З початком бурхливого розвитку троллейбусної мережі в 1950-х роках, а також пуском в 1960-му році метрополітену, трамвайні перевезення поступово йдуть на спад. У центрі були демонтовані майже всі трамвайні лінії, однак на окраїнах були прокладені нові.
     Після розпаду СРСР для трамваїв (як й для решти транспорту) прийшли важкі часи — більш ніж 15 років (з 1994 по 2010 рік) нові вагони не закуповувались взагалі, а існуючі недостатньо ремонтувалися. З 1994 року трамвайна мережа массово скорочувалася — були зняті всі лінії в центрі, на Печерську, також зняті лінії на Деміївці, на з/вокзалі (перенесені на вул. Старовокзальну), по мосту Патона, пр. Гагаріна та Набережній
(за матеріалами http://ru.wikipedia.org).


    Сьогодні розвиток наземного електротранспорту Києва знов у зоні підвщеної уваги міських властей. Згідно з проектом стратегії розвитку Києва, довжина ліній громадського транспорту буде збільшена на 70%. Сьогодні на 10 тис. чоловік приходиться 9,6 км таких ліній, а планується їх зростання до 16,1 км на 10 тис. чоловік.
 

 

 

     Цьому сприятимуть такі факторы як висока екологічність, економічність, пассажиромісткість, тривалий строк експлуатації електротранспорту та інші. В результаті в 2011 р. в Києві діють 3 трамвайних (325 трамваїв) та 4 троллейбусних депо (415 троллейбусів). Щодня пассажирів перевозять 41 троллейбусними та 20 трамвайними маршрутами. Парк київських троллейбусів столичні влади планують поповнити ще на 200 одиниць (за матеріалами сайта obozrevatel.com.ua від 5 вересня 2011 р.).
   

    Інститут «КиївДорМістПроект» (КДМП) розробляє проекти контактних мереж окремих ділянок руху столичного електротранспорту, проекти з вдосконалення й розвитку ліній руху троллейбусів та трамваїв.

       Так, у рамках будівництва сталепрокатного заводу в м.Біла Церква, Інститут запропонував проект перенесення троллейбусної лінії з будівельного майданчика (стадія РД, ГІП Халілов Р.І.), пропозиції з підвищення пропускної спроможності на перетині вул.Набережно-Хрещатицької та Боричева спуску (Поштова площа) з ліквідацією трамвайних ліній (стадія РП, ГІП Щур І.А.). У 2010 р. наші фахівці (ГІП Пінчук В.М.) розробили проект розширення проїзжої частини у вигляді відкритих в’їздних «кішень» у місцях зупинок міського наземного пассажирського транспорту.