kdmp@kdmp.com.ua


Київ, бул. Лесі Українки 26, оф.425

+38(044) 222-61-38,
Новости   >   Про відповідальність за будівництво та ремонт доріг

 

3 липня 2013 року


Напевно, кожний українець погодиться, що щойно проведений ремонт старої автомобільної дороги або побудована нова дорога не гарантують безпечної та комфортної їзди у найближчі кілька років. Часто-густо всі проведені роботи знаходять нанівець вже через короткий проміжок часу. У міжнародних рейтингах українські дороги потрапили до десятки гірших у світі (137 місце з 144 за якістю доріг).


Серед причин такого становища експерти називають і відсутність, на відміну від багатьох країн світу, фінансової відповідальності підрядника за якість своєї роботи та контролю за подальшою експлуатацію дороги.
3 липня 2013 р. під час брифінгу у Кабінеті міністрів міністр інфраструктури Володимир Козак зазначив, що в Україні такий контроль поки що можливий лише в рамках проектів з міжнародними організаціями. Як не дивно, національним законодавством не закріплені гарантійні строки на об’єкти автомобільних доріг.


Міністр повідомив, що на цей час Укравтодор доробляє проект нової редакції ДБН В.2.3-4: 201Х: «Автомобільні дороги. Частина 1. Проектування. Частина 2. Будівництво». Там планується встановити гарантійні строки експлуатації об’єктів автомобільних доріг, наприклад, на земляне полотно до 10 років, асфальтобетонне і цементобетонне покриття від 3 до 8 років. Передбачається, що встановлені гарантійні строки зобов’яжуть підрядників нести відповідальність у разі порушення будівельних вимог.
Володимир Козак впевнений, що розроблена систему контролю якості виконання будівельних і ремонтних робіт буде на рівні міжнародних.


Також розглядається питання фінансової відповідальності підрядника за неякісну роботу. Для цього буде створено страховий гарантійний фонд, кошти якого можуть спрямовуватись на покриття витрат, пов’язаних з виконанням неякісних будівельних робіт, впродовж гарантійного строку.