Реконструкція транспортної розв'язки на Поштовій площі
У 2016 р. ТОВ «Інститут «Київдормістпроект» надав проект «Реконструкція транспортної розв'язки на Поштовій площі»: І черга (1 пусковий, 2 пусковий), дорожня частина.

Виникла необхідність розбити І чергу на два пускові комплекси.

До першого пускового комплексу відносяться такі види робіт: дорожні роботи, будівництво естакади, будівництво шляхопроводу тунельного типу, організація дорожнього руху (постійне положення), знесення зелених насаджень, перекладання мережі Кл-1 кВ, демонтаж мережі зовнішнього освітлення доріг, фарбування фасаду будівлі Річвокзалу, розбирання трамвайної колії, ремонт приміщень по вул. Сагайдачного, 4, роботи з пам'ятником морякам Героїчної Дніпровської флотилії, будівництво фонтану, влаштування побутової каналізації, монтаж мережі зовнішнього освітлення та мережі підсвітки, благоустрій та замощення, влаштування пандусів, встановлення ліфта тощо.

Додатково до раніше розроблених варіантів було розроблено ще два альтернативні варіанти (№11 та №12). Варіант №11 прийнято для подальшого проектування на містобудівній раді ГоловАПУ.

Варіант 11 (прийнято на другому засіданні міськради в 2011 р.). Цей варіант транспортної розв'язки в двох рівнях з улаштуванням транспортного тунелю в напрямку Набережно-Хрещатицька – Набережне шосе та одного естакадного з'їзду в напрямку Володимирський узвіз – вулиця Набережно-Хрещатицька.

Через вулицю Боричів узвіз влаштовується підземний пішохідний перехід, який з'єднується з одним із виходів із метрополітену.

У цьому варіанті вирішується влаштування Поштової площі завдяки значній перекритій частині транспортного тунелю. Вирішується безперешкодний рух пішоходів до Річкового Вокзалу та на Набережну річки Дніпро. З пішохідної платформи площі пішоходи опускаються на Набережну річки Дніпро за допомогою сходів та ліфтових підйомників.

До другого пускового комплексу відносяться такі види робіт: електропостачання світлофорного об'єкту на перетині вул. Борисоглібська та Сагайдачного, електрозахист від корозії, мережі слабкого струму, тепломережі, зовнішні інженерні мережі, водопровід (В1), водопровід №2, перекладання газопроводу середнього тиску, КНС з ВБО забруднених дощових вод, прокладання тепломережі, каналізації та водопроводу до Поштового будинку тощо.
У 2008 році наш варіант транспортної розв'язки пройшов через міськраду. Через Поштову площу щодня проїжджає більше 100 000 автомобілів, і, безумовно, такого потоку машин потрібно простір. Але Лівий поворот, який здійснювався на Боричів узвіз і йшов на Сагайдачного, брав на себе 90% цього навантаження.

Мотивація головного архітектора і містобудівної ради полягала в тому, щоб зробити вулицю Сагайдачного пішохідною, а Поштову площу – великим суспільним простором. Але за нашими розрахунками, ця благородна затія прирікає місто на велику пробку на ділянці від Верхнього і Нижнього Валів і до моста на Русанівку. Про це я сказав і головному архітектору, і прем'єр-міністру, який особливо стежив за реконструкцією Поштової. Але архітектор тоді наполіг на своєму рішенні, обіцяючи придумати альтернативу, яка зробить можливим і організацію public space на Поштовій, і компенсує недостатній лівий поворот. Втім, єдине, що можна було придумати, – побудувати Лівобережну набережну. А поки ми бачимо, що один поворот з Валов тримає на собі все і естакада не пропускає транспорт так, як було заплановано спочатку. Як з цим боротися тепер? Добудувати і ввести в експлуатацію Подільський міст, який зніме навантаження з Набережно-Хрещатицької. Але все одно питання заїзду на Поділ залишиться для киян проблематичним. І тут у міста є два шляхи вирішення: розвивати громадський транспорт (включаючи метро і швидкісний трамвай) і сприяти створенню нових робочих місць на Лівому березі Києва. Тоді зміниться навантаження на мости, трафік зменшиться. І це головні містобудівні завдання, які поки, на жаль, ніхто не вирішує.

Тим часом, Поділ активно забудовується, залучаючи все більше і більше нового транспорту. Тому, проектуючи розв'язки на проспекті Науки і на Саперно-Слобідській вулиці, ми врахували необхідність створити умови для розвантаження Подолу.

Володимир Воробйов
Директор Інституту «Київдормістпроект»